Strategisk målbild: Vi finns där kunderna finns, lokalt, digitalt och personligt, med starka och prisvärda kunderbjudanden.
Bakgrund: Förväntningarna från kunderna ökar hela tiden. För att fortsätta vara relevanta krävs starka koncept, effektiva kanaler och anpassade erbjudanden – som bidrar till att förenkla kundernas vardag. Därutöver skapar koncernstrukturen goda möjligheter att nyttja ICA Gruppens ekosystem till korsförsäljning – via samlokalisering i såväl fysiska som digitala kanaler.
ICA Gruppens ambition
• Vara en naturlig kunddestination i såväl fysiska som digitala kanaler
• Vara marknadsledande inom varje enskilt segment
• Växa snabbare än marknaden på tillväxtmarknader
• Inte vara prisledande men alltid uppfattas som prisvärda
• Utveckla e-handeln och bredda den med relevanta kategorier och tjänster
Särskilt viktiga förflyttningsområden
Krafttag inom flera områden som befinner sig i stark förändring, bland annat bredare erbjudande online, måltidslösningar, effektiva last-mile-lösningar samt bolån